onsdag 26 september 2012

Strumpor. Och skaft.

Idag insåg jag att jag behöver ha ett par strumpskaft (ja, jag vet att det finns de som kallar det för benvärmare, men jag tycker det är så... fjolligt?). Jag har ett par nya supersnygga boots som jag behöver ha något som sticker upp lite ur, så ett par strumskaft får det bli!
 
Så jag kollade lite mönster på Garnstudio. Och då hittade jag dessa strumpor, lagom till en 4-åring tex! Superfina, så sådana måste jag göra till Lilla Bus!
 
 
För övrigt stickar jag vidare på bebisfilten, det går sakta men säkert framåt. Känns som om jag inte riktigt har tid att sticka, men några varv nästan varje kväll i alla fall.
 
Vårt badrum är just för tillfället helt utrivet, på grund av en vattenläcka. Vi kommer att få ett så fint, så fint badrum, men just nu är det inte så roligt, särskilt som vi bara har en toalett (och det är den i det nu renoverade badrummet alltså... En toalett till i vårt duschrum var det vi egentligen hade tänkt göra nu, men först får vi fixa vattenläckan. Sen blir det toa nr 2! Vi är ännu mer motiverade att fixa det nu kan jag säga...)

6 kommentarer:

  1. Ja! Strumpskaft låter mycket bättre.
    Ska jag också säga nu ;-)

    SvaraRadera
  2. De var fina strumpskaft, skulle vilja ha ett par i vuxenstorlek!

    SvaraRadera
  3. De var ju jättefina! Sådanna skulle jag också behöva. Jag håller med dig ang benvärmare :).

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Strumpskaft, absolut! Så slipper man associationerna till Fame och 80-tal... :-)

    JOBBIGT med toan! Vi renoverade vårt enda badrum när jag var gravid med vårt första barn, och det var halvkul. Dessutom blev allt försenat (konstigt???), så det var klart med dusch tre dagar före förlossning. Hade varit jättekul att vara nyförlöst utan dusch. Not.

    Känner mig nyförlöst just nu, faktiskt, Sengångaren lämnade sin avhandling till tryck igår, och vi är båda helt utmattade. Det är en del att göra med hela hemmet, tre apor och deras skola, heltidsjobb och dessutom stötta en skrivande doktorand... Och 40-talisterna sitter hemma och petar sig i naveln. Nej då, jag är inte bitter! :-))))
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. De sockarna har jag också lust på, de är supersöta!

    Hojta om du hittar ngt bra mönster på strumpskaft. Har själv letat runt men än har jag inte hittat ngt som känns helt rätt. Att jag sedan inte kan bestämma mig om jag vill ha mönsterstickade eller spets eller ngt annat, det är en annan femma.. :)

    Ang sju bröder: jag gillar det garnet. Det är ju rött tjockt, så sockarna blir riktigt rejäla och hållbara så vitt jag vet. Och bra pris!

    /Julia, stickaovirka

    SvaraRadera
  6. Det samma till dig: Trevlig vecka!

    SvaraRadera