lördag 9 april 2011

Morr!


Här på bloggen har det inte hänt mycket de sista veckorna, kan man väl lugnt säga! Och en av anledningarna till det, är att jag bytt mobil, till en ny och fin med många roliga finesser, jätteskoj! Men problemet är att jag inte för mitt liv kan komma på hur jag gjorde för att kunna blogga från mobilen, DET GÅR BARA INTE!!! Jag är INTE särskilt god vän med Blogger för tillfället. Jag har försökt "allt" som Blogger anger att jag ska (tom att skicka sms på det amerikanska numret) men det funkar bara inte. Och det som är mest retsamt i detta, är att jag har gjort det två gånger förut, och nu kan jag bara inte få det att funka!!!

Tips mottages tacksamt! Edit: Jag tror, att kanske har jag fått det att fungera! :-)

ANNARS så har det ju tack och lov verkligen blivit vår, på riktigt! Jag har planterat blommor och ställt på trappen, jag har krattat kvistar (fast det måste göras om, det stormade häromdagen så nu har vår hängbjörk lagt ner ett lager tunna kvistar igen), jag har rensat bort lite i rabatterna och jag har njutit som en tok på mina promenader till och från jobbet.

Sist jag skrev, var vi på väg på cheerleadingtävling. Det gick bra för tjejerna, efter lite inledande missöden, och i början av juni bär det iväg till Malmö för RM (som alltså motsvarar SM i denna tävlingsgrupp)!  Det blir trevligt, Malmö är fint tycker jag!

Och eftersom detta är en stickblogg, så ska jag be att få meddela att jag har stickat klart det rosa bomullslinnet och nu ska fästa trådar och montera ihop - men guuuuuuuuuuuud vilken tråkig stickning... Fast garnet har faktiskt varit en positiv överraskning, Drops Cotton Light. Riktigt ok att sticka i, för att vara bomull. I alla fall, tror att jag ska vänta lite med linnet, och se om det kan bli något av min idé att göra bebisfilt inspirerad av På Tvären-sjalen!

Ha det gott i våren, hälsar Blenda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar