söndag 19 september 2010

Bedöma och besluta

Det här är vad jag håller på med nu. (Känns som om allt i mitt liv just nu, går ut på att bedöma och besluta...)


En uppifrån och ner-kofta a lá Tant Kofta. Den här ska bli lite lösare och ledigare i formen än min förra, och med en annan halsringning tänkte jag. Men det vet man ju aldrig hur det blir med det...


Ett par vantar med flerfärgsmönster - eller flerfärg, det är de två färgerna på bilden! Jag har gjort ett försökt tidigare med detta mönster, men då med alpackagarn. Jag insåg dock snabbt att jag tagit mig vatten över huvudet, att lära sig något nytt, med ett halkigt och tunt garn gick bara inte. Så nu gör jag ett försök igen med garn som jag är väl förtrogen med. Jag har redan insett att jag måste dra upp mönsterdelen igen, och byta till tjockare stickor för det här blir alldeles för litet.
Annars står RÖSTNING på dagordningen idag, eller ikväll rättare sagt. Har planerat in att göra det efter min keramikkurs i kväll, som slutar 19:30, då har jag en halvtimme på mig att gå och rösta. Jag känner mig dock inte så nöjd med den här planeringen, för jag är orolig att något ska komma emellan så jag inte hinner! Jag har under mina nästan 22 år som röstberättigad, aldrig känt en sån stor oro, och känt att det är så himla viktigt att rösta, som jag gör detta val 2010. Det känns väldigt ödesmättat, och också som om folk inte riktigt förstår hur viktigt det är. Lite grann som sista chansen...

1 kommentar:

  1. Vilka fina stickningar!
    Jag är också hellre förkyld än har löss. Jag borde inte ha gått till jobbet idag, känner jag nu. Det blir nog hemmadag i morgon :-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera