måndag 4 augusti 2014

Semester


Jag är mitt i min semester nu, har det lugnt och skönt, fast vi har åkt på en sjuhelsikes förkylning! Jag har nog fått det lindrigast, men ena dottern och maken hostar så man tror de ska kvävas. Himla dålig timing tycker jag. Men vi är på väg att bli bättre nu.

Idag satt jag på altanen och stickade, det var skönast temperatur där. Även om tempen ute har sjunkit något, så har vi ett tegelhus så värmen stannar kvar i väggarna. Lyssnade på nerladdade sommarprogram i lurarna, och hade det allmänt skönt. Ni vet, så där som man ska ha det på semestern. Och då öppnade himlen sig, bokstavligen. Och som det har åskat, både igår och idag! Makalöst, inatt satt jag och äldsta dottern uppe och bara kollade på blixtarna för det var så häftigt. Det är också en grej man kan göra när man har semester och inte måste gå upp tidigt. Ahhhhhh!!!


Härom dagen var jag och yngsta dottern i Göteborg och shoppade, och jag hann med ett besök på Strikk. Hade inget särskilt jag skulle köpa garn till, utan kunde bara köpa vad jag ville! Och det blev några härvor Strikk-lin, i en helt fantastisk färg, guldockra, som inte alls framträder på bilden. Den är mycket mustigare, jordigare, och guldigare i verkligheten. Är inte helförtjust i att sticka med lin, men den här färgen var så härlig att jag struntade i att det är lin... (först skrev jag att jag sket i det, men så uttrycker man sig ju inte på en blogg.) Nu är planen att det ska bli ett glest virkat (eller stickat, om virkat inte blir som vi tänkt) linne till min yngsta. Men vi får väl se, med mig är det ju så att när jag väl sätter igång, så kanske det visar sig att det vill bli något annat...

2 kommentarer:

  1. Att titta på när det blixtrar för fullt är verkligen värd att sitta vaken för! Det är verkligen ett makalöst skådespel!

    Lin är inte jättekul att sticka med, men det är sååå skönt att ha på sig, att det är värt besväret att sticka med det:) och du verkar ju ha hittat en riktigt vacker färg! Det skall bli jättespännande att se vad du gör med det:)

    SvaraRadera
  2. Här har du en åsknörd till, älskar min altan när det åskar, vilket skådespel, hoppas du haft en riktigt skön sommar

    SvaraRadera