fredag 8 februari 2013

Nja, jag vet inte...


Jag märker att jag ena stunden håller hårt i garnet och nästa mycket lösare! Jag får inte riktig något flyt i stickningen. Men det är väl som vanligt; övning ger färdighet... Attans. Men jag är väldigt förtjust i färgerna!

Jag är ganska rastlös för tillfället, vill sticka mycket och tänker mycket på stickning, men tiden räcker inte riktigt till åt allt jag vill göra. Jag jobbar ju heltid, så en stor del av dagen är liksom intecknad redan från början... Och sen finns det annat som prioriterar sig självt,  typ hushållsarbete och matlagning och taxiverksamhet för ungar på vift. Och jag vill fotografera - men när jag är ledig, är det inte mycket till ljus att tala om. Jag vill hänga med min 4-åriga systerdotter, och jag vill yoga mera.

Har jag förresten nämnt att jag börjat i yoga igen? Jag försökte med yoga för ett par tre år sen, men efter tre gånger bestämde jag mig för att sluta, eftersom jag började hetsa upp mig flera timmar innan jag skulle dit. Och inte på ett positivt sätt. Den enda nybörjaren i nybörjarkursen var jag. Den som gått kortast tid förutom mig, hade gått i 3 år, och i gruppen var det två deltagare som själva var ledare för yogakurser... Och där kom jag, smidig som ett kassaskåp, och hade svårt att veta vart jag skulle böja medans de andra stod på lillfingrarna i mer eller mindre avancerade ställningar... Typ. Det var inte roligt. Men i alla fall. Nu har jag börjat igen, och nu har jag faktiskt hamnat på rätt ställe, med rätt svårighetsgrad. Och jag tycker det är jätteroligt, men svårt för jag har ju tyvärr ingen koordinationsförmåga! Men den ska väl förhoppningvis bli bättre nu!

Och apropå näthat; min mamma lärde mig att om man inte har något snällt att säga, så kan man lika gärna vara tyst. Fler borde ha fått lära sig det...

2 kommentarer:

  1. Ser ju jättefint ut ! Sträck på dig :-) yoga verkar svårt , har aldrig provat dock.....

    SvaraRadera
  2. Jodå! Din flerfärgsstickning ser jättefin ut. Hur håller du garnet? Båda i samma hand eller en i varje? SJälv håller jag en tåt i varje hand och märker att jag sträcker för mycket på den ena.
    Yoga är härligt. Jag har gått periodvis. Nu blev jag sugen igen. Haha, känner igen mig, smidig som ett kassaskåp... :) Trevlig helg!

    SvaraRadera