tisdag 4 december 2012

... men AK47 är ok!

Alltså, ärligt talat. Vad är det för värld vi lever i. Sitter just och tittar på Rapport, och blir så förbannad över alls vår skenhelighet (inklusive MIN!). "Omvärlden" med FN och Obama i spetsen, VARNAR nu minsann Syriens ledare al-Assad för att tillgripa kemiska vapen. Man menar att nu måste han tänka sig för, och han måste vara beredd på att ta konsekvenserna...

Vadå, jag fattar inte. Så länge han skjuter ihjäl sitt folk och sitt folks barn med traditionella vapen, så är det ok, då gör vi inget? Hur många har dött där nu, utan att någon GÖR något? Jag antar att det som vanligt handlar om pengar.

Fy fan.

2 kommentarer:

  1. Vi lever i en sjuk värld...tyvärr...

    SvaraRadera
  2. Jag har också blivit bra trött på det det... Att det finns regler för krig, att man inte får använda kemiska eller biologiska stridsmedel, men gärna Boforskanoner... Och när man ser de skadade barnen på tv, då blir man galen. Vad som är felet? Pengar, makt, eller med andra ord, testosteron. Jag har alltid förfäktat att vi borde supplementera dricksvattnet med Androcur, ett anti-testosteron... Vissa behöver definitivt lugna ned sig. Kanske lite Stesolid också?

    SvaraRadera