söndag 9 maj 2010

Version #5

Skumt ljus och allmänt dåligt foto, men jag skyller på att jag tog den kl halv 2 inatt innan jag gick och la mig... I alla fall, nu har jag snart kommit så långt som innan jag repade upp sist, och ena dottern frågade igår hur mycket som blivit fel den här gången. Och efter att ha tänkt efter, insåg jag att hittills har det inte blivit något fel... Så undrar vad som ska hända idag? :-)

Husägaräventyret fortsätter, i tisdags morse gick strömmen omotiverat i hela huset. Efter diverse turer, insåg vi att det med 99 % säkerhet är vår panna som gått sönder. Suck. Ingen större katastrof i och för sig, eftersom vi (dvs maken) just var i färd med att gå igenom offerter på nytt värmesystem, men ändå. Vi har i alla fall fått igång strömmen igen, och eftersom det nuvarande systemet är pellets, har vi tom varmvatten och uppvärmning ändå, men det var lite bökigt ett tag. I morgon beställs nytt system, och vi räknar med att få det installerat i början på juni så det blir nog bra.

Idag blir det ev något/några besök på loppis, det var mängder med annonser i lokaltidningen igår! Jag skulle behöva lite knappar, men det kanske inte går att räkna med att få tag på det kan jag tänka (jag är ingen van loppisbesökare).

/Blenda

1 kommentar:

  1. Nu ser det sk-tbra ut! Kommer bli ursnygg kofta! Jag är helt såld på upp-i-från-och-ned, att slippa montera eländet är värt en hel del! Har idag svullat med vänner på afternoontea på Krusnebergs herrgård, så det blev inte mycket stickat... Simma lugnt! :-)

    SvaraRadera